Tuesday 8 April 2014

AGEN COOKIES DIPERLUKAN


Semoga kalian yang membaca blog kecil saya berada didalam keadaan sihat hendaknya . Ketikan ini negara Malaysia dilimpahi dugaan kehilangan MH 370 dan negeri Selangor pula melancarkan catuan Air namun kehidupan seharian perl diteruskan.

Bagi sesiapa yang ingin menambah pendapatan sila hubungi saya untuk menjadi agen cookies.

Islam sangat menggalakkan aktiviti perniagaan. Banyak ayat dan hadis yang mengalakkan dan menyokong aktiviti perniagaan. Perniagaan juga dianggap sebagai punca rezeki yang paling banyak. Rasulullah SAW pernah bersabda dalam satu hadis bermaksud: “9/10 rezeki itu adalah datang daripada perniagaan.” (Hadis riwayat Tirmizi).

Dalam Islam perniagaan dianggap sebagai satu aktiviti yang sangat mulia. Ia merupakan ibadah dan juga sunnah rasul SAW. Bagi mereka yang melaksanakan aktiviti peniaga dengan amanah, mereka turut dijanjikan balasan syurga bersama para nabi, orang soleh dan syuhada’. Namun demikian, sekiranya ia dilakukan luar dari batasan syariat Islam maka ianya tidak lagi dianggap ibadat tetapi tetapi aktiviti yang boleh mendatangkan padah kebinasaan baik di dunia dan akhirat.


Hubungi saya di talian /whatsApps : 0123441078

No comments: